Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe trasy tramwajowe w Warszawie. Miasto zaprezentowało plany komunikacji do 2050 roku. Tak rozbudują sieć tramwajów

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Warszawa zaprezentowała masterplan, który wyznacza kierunki rozwoju komunikacji w mieście do 2050 roku. Koncepcja zakłada 5 linii metra oraz nowe trasy tramwajowe, które skomunikują wszystkie 18 dzielnic stolicy. Oprócz obecnie budowanych linii tramwajowych w studium znalazł się m.in. tramwaj na Zieloną Białołękę czy tramwaj w ulicy Powązkowskiej i spięcie z ulicą Młynarską. Szczegóły poniżej.

W poniedziałek, 13 lutego, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski przedstawił dokument rozwoju sieci transportu szynowego do 2050 roku. Tak jak sugerowały wcześniejsze przecieki, stolica planuje docelowo wybudować sieć metra składającą się z 5 linii, o czym szczegółowo piszemy W TYM ARTYKULE. Dokument zawiera jednak także nowe trasy tramwajowe. Jak podkreślił Trzaskowski, "tam gdzie z przyczyn ekonomicznych metro nie ma uzasadnienia, będzie budowany transport szynowy - tramwajowy".

Chcemy, żeby transport szynowy dotarł do wszystkich 18 dzielnic stolicy oraz żeby do 2050 roku ponad połowa warszawianek i warszawiaków miała metro w zasięgu krótkiego, kilometrowego spaceru. A tam, gdzie metra nie będzie, dotrze komunikacja tramwajowa. Bliska jest nam też filozofia miasta 15-minutowego. Żeby wszystkie usługi, sprawy ważne dla mieszkańców były w zasięgu 15 minut drogi piechotą lub komunikacją publiczną - mówił prezydent podczas konferencji.

UM Warszawa

W studium, oprócz aktualnie budowanego tramwaju do Wilanowa i Kasprzaka, znalazły się takie inwestycje jak:

  • tramwaj na Zieloną Białołękę
  • tramwaj na Gocław
  • trasa do węzła Marsa - przedłużenie trasy tramwajowej do ulicy Grochowskiej
  • tramwaj na Wilanów z siecią połączeń m.in na Wolę
  • trasa tramwajowa w trasie mostu Krasińskiego
  • tramwaj w ulicy Powązkowskiej i spięcie z Młynarską

Podczas prac nad nowym masterplanem komunikacyjnym dla stolicy Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego Warszawy przebadało ok. 710 km tras metra i tramwaju. Uwzględnione zostały również plany PKP PLK - w kontekście koncepcji nowej linii średnicowej. Ten obszerny dokument zawiera również inne plany drogowe, które poznamy później.

Kiedy poznamy całe studium?

Studium, nad którym prace trwały kilka lat, jest już gotowe, a teraz odpowiednie instytucje jeszcze je uzgadniają m.in. Wody Polskie, Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków czy Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Po przyjęciu uzgodnień i opinii, dokument zaprezentowany zostanie mieszkańcom podczas rozbudowanych konsultacji społecznych w maju i czerwcu. Uwagi będzie można składać aż do końca września. To oznacza, że dokument będzie opóźniony mniej więcej o około pół roku.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto