Zobacz czarne psy w nowym świetle. Rusza kampania “Niewidzialne psy” Schroniska na Paluchu

Akcja specjalna „Niewidzialne psy”
W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych rusza kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego, która ma zwrócić uwagę na podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.

Pracownicy i wolontariusze Schroniska na Paluchu od lat zauważają niewielką popularność czarnych psów, które są ignorowane i najrzadziej adoptowane. Dlaczego tak się dzieje? Ich zdaniem powodów może być wiele i przywołują kilka z nich. Ciemna maść zwierząt jest trudna do sfotografowania i bardzo często na zdjęciach wyglądają one jak czarna plama. W boksach schroniskowych zdecydowanie trudniej dostrzec psy z czarnym umaszczeniem, niż ich jaśniejszych współtowarzyszy - kojce są pozbawione światła, więc psy w ciemności zlewają się
z otoczeniem. Nie bez znaczenia są także stereotypy kulturowe. Uważa się, że czarne psy są postrzegane jako agresywne, a sam czarny kolor w Europie jest synonimem śmierci i złych lub nieczystych intencji.

Problem dostrzegła również agencja Saatchi & Saatchi podczas pracy nad bożonarodzeniową aktywacją dla Schroniska na Paluchu. Jednym z jej bohaterów był ciemno umaszczony pies Dragon. Uchwycenie rysów Dragona stało się nie lada wyzwaniem dla teamu kreatywnego agencji. Insight ten stał się bezpośrednim impulsem do powstania kampanii „Niewidzialne psy”. Jej celem jest zredukowanie podświadomych barier towarzyszących osobom decydującym się na adopcje. Zobacz case kampanii tutaj: Syndrom czarnego psa on Vimeo

„W Schronisku na Paluchu aktualnie przebywa około 580 psów. Pragniemy obalić pewne stereotypy oraz mit <
>

>, który wśród potencjalnych adoptujących cieszy się najmniejszym zainteresowaniem. Czarny pies jest takim samym psem, jak każdy inny - cudownym towarzyszem i prawdziwym przyjacielem” – mówią Justyna Janiszewska i Izabela Ulicka z działu promocji Schroniska na Paluchu.

Bohaterem kampanii „Niewidzialne psy” ponownie stał się Dragon. Agencja Saatchi & Saatchi opracowała trójwymiarowy model sylwetki zwierzęcia. Wyeksponowana sylwetka Dragona jest symbolem-pomnikiem wszystkich czarnych psów, które w schroniskach czekają na swój dom. Start kampanii wyznaczono na symboliczną datę 4 kwietnia, czyli Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych. W ciągu kolejnych trzech tygodni materiały ją promujące pojawią się w social mediach, nośnikach digitalowych i DOOH oraz radiu.

Kampania została zrealizowana przez agencje należące do Publicis Groupe. Koncepcję i materiały kreatywne oraz strategię komunikacji przygotowało Saatchi & Saatchi. Za strategiczne planowanie oraz zakup mediów odpowiada Zenith, działania w kanałach digitalowych koordynuje Performics. Produkcję materiałów audio powierzono Prodigious.

„Niewidzialne psy” są drugim wspólnym projektem Schroniska na Paluchu oraz Saatchi & Saatchi. W 2023 roku agencja zrealizowała dla schroniska kampanię „Singielka z Twojej okolicy” promującą długoterminowe zaangażowanie się w wolontariat polegający na wyprowadzaniu psów. Realizacja zdobyła nagrodę główną konkursu Kreatura w kategorii „Kampanie społeczne / CSR” oraz wyróżnienia MIXX Awards w kategorii „MIXX for Good Purpose” i Golden Arrow
w kategorii „Non Profit”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Zobacz czarne psy w nowym świetle. Rusza kampania “Niewidzialne psy” Schroniska na Paluchu - Nasze Miasto

Wróć na lomianki.naszemiasto.pl Nasze Miasto